Helgen i fem bilder (och lite text)


Nu i helgen har jag varit på årsmöte med Grön Ungdom Öst, vilket är en ganska ny region. Vi var i Strömvillan i Norrköping, och de har en liten lekplats precis utanför, eftersom det är en fritidsgård. Jag och Philip befann oss där innan, som vi trodde, någon var där. Det var släckt överallt, inget rörde sig, inga bilar, inga tecken på att någon var där. Vad vi gjorde då var att gunga lite på gungorna och gå runt lite. Vi hittade en liten ekorre som sprang runt och jag lyckades få en bild på den precis när den hittat något gott att äta.

Väl inne i byggnaden och när vi börjat fick vi lyssna på ett par väldigt intressanta och inspirerande föreläsningar/workshops, varav ett var av självaste Rebecka Carlsson, Grön Ungdoms sedan sju veckor nya språkrör. Hon och vårt andra språkrör Björn Lindgren har precis kommit hem från Egypten där de var på ett politiskt utbyte med nyckelpersoner i revolutionen. Vi fick se film och bilder från bland annat Tahrirtorget med allt som händer där just nu.

När kvällen kom blev det mer lekfyllt och vi lekte lite lekar och såg på film. Vi byggde en rutschkana i trappen med med det höga antalet madrasser vi hittade på vinden. Vi åkte sedan nerför i sovsäckar. Det gick fort, och var väldigt roligt!

Sedan dagen efter började själva mötet där vi beslutade om olika saker gällande regionens framtid. Jag måste bara säga att jag är extremt pepp på alla GU-saker!

Sedan kom jag hem och passade då på att övningsköra lite. Körde bland annat ut till Lindö där jag tog lite bilder.


Ja, det var väl allt för den här helgen. Imorgon påbörjar jag renoveringen av ett rum, och det kommer jag att dokumentera med massa bilder! Nu är det dags att slappna av lite efter en helg full av massa roliga saker!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0