Sol, sol, sol! Sommar?

Idag har jag som planerat börjat spackla, och det gick bra. Eller ja, jag är inte direkt mästare på spackling, så det kanske är jättedåligt egentligen. Jag känner dock att jag kan tillskriva mig själv någon slags bedömningsförmåga, så jag nöjer mig nog med att säga att det blev någonstans mellan ganska bra och bra.

Spacklandet avbröt jag för att även denna måndag gå på ett träningspass med Hanna, klädd i mycket somriga kläder dagen i ära. Idag gick vi på afrodanspass, och det var jobbigare än jag hade förväntat mig, även med tanke på att i min förväntan hade jag tagit med att det troligtvis skulle vara jobbigare än jag trodde, så det var helt enkelt väldigt jobbigt. Väldigt jobbigt, men också väldigt roligt!

Efter träningen träffade jag min gamle vän Andreas Schäfer lite så där halvspontant. Vi pratade lite och sen skulle han iväg på nya äventyr.

Efter det var det för soligt för att åka hem, så jag satte mig helt enkelt ner på marken vid Söder tull, njöt av det otroligt sköna och soliga vädret och tittade på alla människor som passerade under timmen jag satt där. Jag var dock tvungen att flytta på mig två gånger för att det upplysta området flyttade på sig. Innan jag hade satt mig ner stod jag en liten stund och då var det en person som gick på andra sidan vägen som stannade, tog fram en systemkamera och tog en bild på mig! Det var kanske inte menat att vara just en bild på mig, utan mer en bild på en person som står lutad mot en vägg och njuter av solskenet, men det kändes ändå lite underligt. Jag får bara hoppas att jag förgyllde den personens bild vad den nu ska ha den till. När den personen fotade blev jag själv lite sugen på att ta lite bilder, så jag tog fram min mobil och tog lite bilder med lite olika inställningar:


Standardinställningar.


Hög kontrast, låg mättnad, hög skärpa.


Hög kontrast, hög mättnad, hög skärpa.


Hög kontrast, hög mättnad, hög skärpa.


Hög kontrast, hög mättnad, hög skärpa.


Standardinställningar.

Eftersom den där personen tog en bild på mig kände jag mig nästan tvungen att ta en bild på mig själv bara för att se om det var något exceptionellt med mig just när jag stod där, men jag vet inte, det skulle jag nog inte påstå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0