Den sista skoldagen

Det blev visst ett litet uppehåll där under senare delen av lovet, men jag kan ju ursäkta mig med att jag inte satt så mycket framför datorn då...om jag ens behöver ursäkta mig...kanske inte...


Renoveringen gick bra och det sista jag gjorde var att börja måla lister och dörren och sånt. Nu återstår bara det mesta, alltså att fixa väggarna, taket och golvet, men allt det är köpt i alla fall och det finns lite expertis som kan hjälpa mig, det vill säga göra en ganska stor del av jobbet...hehe, nej, jag ska göra så gott jag kan!

Den sista riktiga skolveckan börjar nu gå mot sitt slut. Det återstår endast en vanlig skoldag av min gymnasietid. Jag har lite svårt att förstå det. En dag bestående av tre lektioner är det jag har kvar av gymnasiet, och 14 prov utspridda på 20 dagar mellan 3:e och 23:e maj. 4 lektionstimmar och 14 troligtvis väldigt påfrestande prov. Jag har lite svårt att förstå det. Självklart är jag nervös inför finals eftersom de bestämmer strax över 50% av mina gymnasiebetyg, men konstigt nog känner jag mig ganska lugn. Jag känner mig ganska förberedd, men det kanske inte är så konstigt med tanke på att de lärare jag har är väldigt bra och hängivna. Sedan har vi ju fått "lite" papper också...nedan är mitt biologiblock. I stort sett alla papper som är i det blocket har jag fått efter mocks, alltså sedan v. 11.

Detta är förstås bara i ett ämne av sex och jag har fått ganska många papper i dem också...är IB en träddödare, eller vad?

Men hur känner jag nu då inför min sista riktiga skoldag på gymnasiet? Jag vet inte. Vi hade vår sista svensklektion idag, och jag måste säga att det känns som att jag har tappat en fast punkt i livet. Men men, vad kan man göra? Medvetet faila för att få vara kvar? (Det är inte värt det, för tvåorna har inte David...) Nej, det är nog dags att gå vidare ut i livet! Så jag ser fram emot min allra sista skoldag och final exams!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0